BMW E30 Cabrio (318i) opis.
Wydawało się, że samochód odszedł w zapomnienie, pojawiły się już trzy nowsze generacje "trójki",
a jednak nie. BMW E30 wzbudza w dalszym ciągu zainteresowanie młodych jak i starszych użytkowników
motoryzacji. BMW E30 Cabrio to klasyk, jego linie nadwozia przyciągają wzrok. Bryła auta jest prosta,
dwudrzwiowa, nie razi. Jest elegancka.
E30 zadebiutowało w 1982 r. trzy lata później na rynku pojawiła
się wersja Cabrio.
Jednostki napędowe E30 są bardzo trwałe, można wybrać wśród wielu silników benzynowych odpowiedni model. Najbardziej
popularne są o pojemności 1.8 l, 2.0 l, 2.5 l, oraz 3.2 l. Ten ostatni był montowany w kultowej wersji MPower.
W przypadku jednostek sześciocylindrowych należy się liczyć ze sporym zużyciem paliwa, które w mieście może
przekraczać 13 l/ 100 km.
Silniki czterocylindrowe zużywają 8 -10 l/ 100 km.
Model E30 nie jest autem awaryjnym, wymaga jednak dbałości. W silnikach czterocylindrowych należy uważać,
aby nie dopuścić do zatkania kanalików olejowych. Przyczyną tego może być źle dobrany olej (za gęsty), czego skutkiem może być szybsze zużycie elementów głowicy i charakterystyczny klekot (silnik M40). Należy również pamiętać o wymianie pasków rozrządu wraz z osprzętem, bo często nie wytrzymują tyle ile przewiduje producent. Miłośnicy BMW wiedzą, że tą czynność należy robić co 40 tyś. km.
W silnikach sześciocylindrowych jest łańcuch.
Bolączką samochodu jest też korozja. Szybko ulega jej tłumik, nadkola, progi i reflektory.
Na szczęście na rynku nie brakuje części zamiennych oryginalnych i zamienników, dlatego naprawy nie są takie drogie
Kto planuje kupić kabriolet powinien pamiętać, że nadwozie tych aut nie
jest sztywne, jak pojazdów z dachem o konstrukcji metalowej. Skutkiem tego mogą byś trzaski dochodzące z karoserii
i kokpitu, gdy jedziemy po nierównej drodze. Należy też pamiętać o odpowiedniej konserwacji dachu dostępnymi na
rynku preparatami, ponieważ stan materiału poszycia przeważnie jest nie najlepszy. Warto zwrócić na to uwagą przed
zakupem bo cena regeneracji może dojść do 2 tyś. zł.
W E30 Cabrio często elektryczny silnik podnoszący i opuszczający dach jest zepsuty. W takim przypadku nie trudno
przerobić na mechanizm o obsłudze ręcznej.
Jeśli chodzi o wyposażenie samochodu to niestety E30 jest dość ubogo wyposażone, sytuacja ulega poprawie w modelach
przy końcu produkcji. Częściej w tedy o takie udogodnienia jak wspomaganie kierownicy, ABS czy pełną elektrykę
BMW E30 Cabrio produkowano aż do roku 1993, czyli już równolegle z modelem E36.
Ceny używany egzemplarzy zależą od stanu technicznego i wersji silnikowej. Niestety spora ilość aut jest w
nienajlepszej kondycji i ma przeszłość powypadkową, a poprzedni właściciele oszczędzali na naprawach. Najstarsze
egzemplarze BMW E30 Cabrio kosztują od 5 tyś zł., najmłodsze i w najlepszej kondycji technicznej nawet 20 tyś. zł.
Więc jest w czym wybierać.
Poniżej kilka zdjęć, tapet na pulpit Bmw E30 Cabrio.