BMW 330i - prezentacja.
Już od wielu lat samochody serii 3 firmy BMW są najlepiej sprzedającymi się autami marki. Niekiedy
sprzedaż wynosi około 60 % z wszystkich modeli. Do każdej generacji "trójki" dyrekcja przywiązuje
ogromną wagę. Nie inaczej jest z najnowszym modelem noszącym oznaczenie E90. W końcu seria 3 to
jedne z najlepszych sportowych sedanów na świecie.
Przy pierwszym kontakcie z samochodem można mieć mieszane uczucie co do jego wyglądu zewnętrznego. Linia nadwozia
jest mniej awangardowa niż można by było się spodziewać, producent nie chciał ryzykować, żeby nie zaszkodzić
sobie w sprzedaży samochodów. Zatem wygląd zewnętrzny nie budzi kontrowersji. Należy sobie zadać pytanie, czy
poprzednik E46 nie był ładniejszy.
Wewnątrz jest bardzo komfortowo, pozycja za kierownicą jest bardzo wygodna, zegary czytelne, z wyjątkiem
wskaźnika chwilowego zużycia paliwa. Kabina została wykonana ze znakomitych tworzyw. W nowym BMW nie mogłoby zabraknąć systemu
iDrive. Ma on swoje wady i zalety. Na szczęście jego obecność jest opcjonalna, więc można z niego całkiem
zrezygnować. Można powiedzieć, że jest to jedyny minus z ergonomii jeśli chodzi o wnętrze.
System iDrive wymaga przeczytania instrukcji obsługi, która nie jest chuda.
W środku może zabraknąć miejsca na nogi pasażerów, mimo iż jest więcej niż w E46. Przydałby się schowek na
środkowej konsoli, którego nie ma. BMW 330i jako samochód rodzinny na dłuższe podróże nie będzie najbardziej
komfortowy. Jego bagażnik nie zaimponuje, 460 l to wartość średnia w tej klasie samochodów. Skoda Octavia
posiada większy kufer. Za to auto będzie jedno z szybszych sedanów, jakie poruszają się po drogach.
Osiągi tego samochodu są naprawdę imponujące. Pod maską 330i pracuje najnowszy silnik sześciocylindrowy w
układzie rzędowym. Pojemność to taka, jak wskazuje jego oznaczenie, czyli 3 l. Samochód rozwija moc 258 KM,
a moment obrotowy wynosi 300 Nm. Pierwszą setkę osiąga w 6,6 sekundy, prędkość tradycyjnie ograniczona cyfrowo
do 250 km/h.
Osiągi auta to nie wszystko, zawieszenie w tym modelu jest znakomicie zestrojone. Zakręty to środowisko naturalne
tego samochodu. BMW 330i potrafi na każdym zakręcie pozostać neutralne. Podsterowność udało się wyeliminować w
sposób znakomity, mimo iż trudno sobie wyobrazić idealny rozkład mas w różnych wersjach silnikowych. Problemy
z prowadzeniem mogą pojawić się jedynie na nierównych drogach. Opony niskoprofilowe, które mają sztywne ścianki
boczne (pozwalają jechać po przebiciu) i sprężyste zawieszenie o krótkim skoku może stracić kontakt z podłożem
na nierównościach.
BMW 330i ma wszystkie cechy mocnych "beemek", jedną z nich jest wywołanie nadsterowności po mocnym naciśnięciu
gazu. Jednak nie to jest jego najważniejszą zaletą.
Inżynierowie skonstruowali doskonały samochód o idealnym rozkładzie masy, rozdzieleniu układu napędowego, oraz o
precyzyjnym układzie kierowniczym. Wszystkie te cechy powodują, że samochód jest łatwy do wyczucia, prowadzi się
precyzyjnie, jednym słowem daje mnóstwo frajdy.
Samochód można wyposażyć w aktywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. Jednak seryjny jest naprawdę dobry
i nie ma potrzeby przepłacać. BMW 330i jest bardzo szybkim środkiem transportu w każdych warunkach. Chociaż
najlepiej będzie mu na niemieckich autostradach, na których można wykorzystać możliwości trzylitrowego silnika.
Samochód z tym co posiada i oferuje bez problemu utrzyma ciężar najlepszego sportowego sedama, zachowując dodatkowo
walory wygody.