BMW e46
BMW 3 Series
Główna
News, Aktualności
Opisy, historia
Porady
Tuning
Galeria
Download
Linki
Kontakt


Motoryzacja

Inne Auta
Tapety
Przepisy
Download
Linki

Inne modele BMW
BMW 1
BMW 5
BMW 6
BMW 7
BMW X-series
BMW Z-series


RESMOTO.PL Elektromechanika Pojazdowa
Naprawa samochodów wszystki marki - Rzeszów i okolice.

Diagnostyka komputerowa samochodów BMW.
w Rzeszowie
692 433 432

BMW Seria 3 - nowości, ciekawostki, najnowsze informacje, news

17-07-2007   20 lat BMW M3.

BMW M3 E30        Chyba każdy słyszał o BMW M3, ta nazwa to już legenda, M3 kojarzy się z dużą dawką emocji jest to jeden z najbardziej udanych samochodów sportowych. BMW M3, kończy właśnie 20 lat. Chyba nawet projektanci auta nie spodziewali się, że ich dzieło zyska miano kultowego.

       Przez te 20 lat, trzy generacje M3-ki rządziły na drogach i torach wyścigowych świata. Z zewnątrz nieznacznie tyko wyróżniały się od zwykłych, spokojnych "trójek". Pod maskę trafiały jednak mocne motory, a podwozia i układy hamulcowe gwarantowały błyskawiczne pokonywanie zakrętów.

BMW M3 E30       Wszystko zaczęło się w 1986 roku, od generacji E30. Znaczek M był już znany nabywcom BMW, ale po raz pierwszy naklejono go na najmniejszy samochód w gamie firmy. Początkowo planowano budowę tylko 5 tysięcy egzemplarzy, ale klienci zachwyceni byli samochodem, który przy świetnych osiągach pozostawał praktyczny, i pierwsze M3 produkowano do 1991, w łącznej liczbie 18 tys. egzemplarzy, również jako cabrio.

      M3 E30 zadebiutował z czterocylindrowym silnikiem 2.3 litra o mocy 195 KM. czasem pojawiały się mocniejsze wersji, które osiągały nawet 238 KM. Oczywiście to tylko wersje seryjne, bo wyścigowa E30 bez problemu wyciskała 300 koni. Samochód w 1987 wygrał Mistrzostwa Świata Samochodów T urystycznych. Ogółem wyprodukowano ponad 18 tyś M3 z nadwoziem zakrytym, a tylko 786 sztuk w wersji cabrio.

BMW M3 E36        Wraz z kolejną generacją 3-ki przyszła kolej na następną M-kę. Wersja E36 była wyjątkowo skromna, tylko delikatne zmiany wyróżniały ją od słabszych wersji. Pod maską dumnie za to usadowił się wyrafinowany 6-cylindrowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu osiągający 286 KM z 3 litrów pojemności.

       W 1995 roku zastąpił go jeszcze mocniejszy motor - z 3.2 litra wyciśnięto 321 KM, a więc ponad 100km z litra. Kolejną nowością była sekwencyjna skrzynia biegów, zaprezentowana SMG. M3 E36 oferowane było jako coupe, sedan i cabrio. Nie brakło też sukcesów sportowych, tym razem już w amerykańskiej serii IMSA GT. BMW M3 E36 znalazło nabywców ok. 72 tyś nabywców.

BMW M3 E46        Trzecia odsłona M3 miała miejsce pod koniec 2000 roku. Wersja E46 chwaliła się mocą 343 KM i kręciła się do 8000 obr/min. Dla wymagających powstała wersja M3 CSL. Tym razem tylko nieznacznie zwiększono moc, skupiono się za to na odelżeniu nadwozia. Dzięki zastosowaniu ogromnej ilości tworzyw sztucznych i włókien węglowych, na 1 KM przypadał tylko 3.85 kg.

       M3 E46 znowu pobiła poprzednika pod względem sprzedaży. I znowu sportowy charakter potwierdzony został w wyścigach. Tym razem wyczynowe M-ki walczyły na słynnej północnej pętli Nurburgringu, gdzie triumfowały w 24-godzinnym wyścigu. Kontynuowano też starty w USA. Do 2006 roku M3 w opakowaniu E46 kupiło 85 tyś osób.

       Teraz pałeczkę przejmuje najnowsza generacja. Pierwsze M3 z silnikiem V8 z pewnością będzie równie popularne jak jego poprzednicy. Najnowsze M3 będzie również najmocniejsze z dotychczasowych wersji.

      Poniżej kilka zdjęć, tapet na pulpit nowego auta BMW M3.

BMW M3 E36 BMW M3 E46

Copyright © 2006 - Resmoto.com - Prawa zastrzeżone.