BMW e46
BMW 3 Series
Główna
News, Aktualności
Opisy, historia
Porady
Tuning
Galeria
Download
Linki
Kontakt


Motoryzacja

Inne Auta
Tapety
Przepisy
Download
Linki

Inne modele BMW
BMW 1
BMW 5
BMW 6
BMW 7
BMW X-series
BMW Z-series


RESMOTO.PL Elektromechanika Pojazdowa
Naprawa samochodów wszystki marki - Rzeszów i okolice.

Diagnostyka komputerowa samochodów BMW.
w Rzeszowie
692 433 432




Wymiana klocków hamulcowych z przodu na podstawie modelu E30.

      Wymiana klocków wielu autach marki BMW wydaje się bardzo prosta. Są jednak osoby, które jeszcze tego nie robiły, a chciałyby się dowiedzieć jak to poprawnie zrobić.

Etap 1

      Po zdjęciu koła ukazuje nam się zacisk. Jest on przykręcony dwiema śrubami, górną i dolną. Aby wymienić klocki należy wykręcić dolną śrubę. Wtedy górna śruba będzie działać na zasadzie zawiasu, na którym należy podnieść do góry cały zacisk i podwiesić go drutem za sprężynę zawieszenia, aby nam nie przeszkadzał.

gniazdo diagnostyczne BMW

gniazdo diagnostyczne BMW

Etap 2

      Po zdjęciu zacisku ukazują nam się klocki, które należy wyjąć a w ich miejsce włożyć nowe. Należy PAMIĘTAĆ, aby powierzchnie tarcz oraz klocków te, które dotykają tarczy, były CZYSTE. Zabrudzenie tych elementów spowoduje spadek skuteczności hamulców. gniazdo diagnostyczne BMW

gniazdo diagnostyczne BMW

Etap 3

      Po włożeniu nowych klocków można opuścić zacisk, ale należy pamiętać, że po wymianie klocków na nowe zajmują one więcej miejsca, bo nowe są grubsze, przez co nie jest możliwe założenie zacisku bez uprzedniego wciśnięcia tłoczka. Proponuję użyć jakiegoś imadełka do wciśnięcia tego tłoczka, ponieważ nie każdy ma tyle siły żeby wcisnąć cały tłoczek do końca przy pomocy siły rąk.

gniazdo diagnostyczne BMW

Można użyć takiego przyrządu (rys. poniżej).

gniazdo diagnostyczne BMW

Etap 4

      Jeżeli stare czujniki nadają się do ponownego użytku, nie możemy zapomnieć włożyć ich w miejsce, w którym znajdowały się w starych klockach. Jeżeli stare czujniki nie nadają się do ponownego użytku, kupujemy i wstawiamy nowe.

gniazdo diagnostyczne BMW

      Po założeniu zacisku należy go przykręcić i sprawdzić czy wszystko zostało dobrze dokręcone.

      To już wszystko. Pamiętać trzeba, że po takim zabiegu pierwsze wciśnięcie hamulca nożnego spowoduje wpadnięcie pedału do podłogi. Powodem jest kasowanie luzu powstałego po cofnięciu tłoczka. Gdy tłoczek dociśnie klocki do tarczy hamulcowej, to następny ruch pedału trafi na opór i będzie taki jak zawsze.
źródło: LUKAS www.beemka-klub.pl

Copyright © 2006 - Resmoto.com - Prawa zastrzeżone.