e46
BMW 3 Series
Główna
News, Aktualności
Opisy, historia
Porady
Tuning
Galeria
Download
Linki

Motoryzacja

Inne Auta
Tapety
Przepisy
Download
Linki
Kontakt


BMW E36 Sedan, auto używane, opis codziennego użytkowania

25-02-2007 | Używane |
BMW E36 Sedan
BMW E36 Sedan dwie generacje wcześniej.
       Firma BMW od zawsze konstruowała samochody o sportowych osiągach, kierowców chcących jeździć takimi pojazdami nigdy nie brakowało. Model E36 nie odbiega od normy, już sam wygląd skłania nas do wyobrażenia, że mamy do czynienia z samochodem o sportowych aspiracjach. I tak jest w rzeczywistości, dopełnieniem naszych oczekiwań jest gama silników, które gwarantują spore emocje dla prowadzących auto. Mimo iż od 1990 roku, kiedy to pojawiły się pierwsze egzemplarze, minęło już sporo czasu. BMW E36 cieszy się sporym zainteresowaniem na rynku wtórnym. BMW E36 Sedan

       Z dostępnością odsprzedaży E36 nie ma problemu, gorsza wiadomość to cena zakupu. Samochód możemy już kupić od 10 tyś zł, dotyczy to modeli z początku lat produkcji i o nieznanym pochodzeniu. Za egzemplarz zadbany i znaną historią, których nie spotyka się często, trzeba zapłacić od 13 tyś zł. Powodem takiej sytuacji jest fakt iż samochód nie służył do spokojnego przemieszczania się. Głównymi użytkownikami BMW są młodzi ludzie, którzy potrafią wyciskać wszystko, co się da ze swoich aut. A naprawy nie zawsze są wykonywane profesjonalnie i z dobrych części. Czasem liczy się na jak najmniejsze wydatki. Samochód zatem może się zemścić i to w najmniej oczekiwanym momencie. Fachowe oglądnięcie wybranego egzemplarza sporo nam powie, w jakich było rękach. Można zobaczyć np. niefachowe naprawy blacharskie, czy usłyszeć nierówną pracę silnika. Ale zdarzają się też modele zadbane regularnie serwisowane, bezwypadkowe, jednak tych jest mniej. BMW 3828i E36 Sedan

       Ryzyko kupienia samochodu, który przysporzy nam problemy jest spore, więc oczy należy mieć szeroko otwarte. Podejrzenia mogę wzbudzić ogniska korozji. Bowiem samochód został dobrze zabezpieczony przed takimi rzeczami. Samochody bezwypadkowe nie powinny posiadać żadnych śladów korozji. Złe traktowanie jednostki napędowej, może przysporzyć problemów. Silniki sześciocylindrowe są wrażliwe na przegrzanie. Przede wszystkim cierpi na tym głowica, która czasem może pęknąć i uszczelka pod nią może się przepalić Niewybaczalnym jest wykorzystywanie pełnej mocy samochodu, który jeszcze się nie nagrzał. BMW 320i engine

       W silnikach sześciocylindrowych zastosowano łańcuch rozrządu, więc wymiana tego elementu jest niepotrzebna. Za to w silnikach czterocylindrowych produkowanych do 1993 roku stosowano pasek rozrządu, który należy wymienić co 40 tyś km, zaniedbanie terminu może nas sporo kosztować. BMW postanowiło wyeliminować tą niewygodną czynność i pod koniec 1993 roku oferowało modele 316i i 318i z łańcuchem rozrządu i z nowocześniejszym układem zapłonowych. BMW E36 Sedan

       Jednak jak BMW eksploatowany jest zgodnie z zaleceniami producenta i zdrowym rozsądkiem, problemy z silnikiem nie występują w ogóle. Pozostaje cieszyć się z znakomitych osiągów wysokiej kultury pracy, szczególnie jednostki sześciocylindrowe. Są to silniki rzędowe i świetnie dopracowane, niejednokrotnie nagradzane. Współpraca ze skrzynią biegów jest bardzo dobra, której praca jest lekka o krótkich przełożeniach dźwigni. To wszystko przemawia za znakomitymi osiągami i radości z jazdy. Minusem jest spore zużycie paliwa, dochodzące do ok. 15 l/100 km w mieście dla najmocniejszych jednostek sześciocylindrowych. BMW 325i E36 Sedan

       Na duży plus zasługuje dopracowane zawieszenie i układ jezdny. Z przodu mamy kolumny MacPherson, z tyłu układ wielowahaczowy. Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, samochód dokładnie reaguje na ruchy kierownicą. Neutralnie zachowuje się na zakrętach i stabilnie w jeździe na wprost. Niestety na polskich nierównych drogach zdarzają się problemy z elementami zawieszenia. Do wymiany kwalifikują się sworznie wahaczy i drążki kierownicze, z tyłu tuleje główne wahaczy. Zdarzają się też wycieki z pompy wspomagania, dyferencjału, oraz z pod pokrywy zaworów w silnikach czterocylindrowych. W egzemplarzach sprowadzonych z Unii Europejskiej zawieszenie jest w dużo lepszym stanie. BMW BMW E36 Sedan

       Samochód generalnie jest mało usterkowy, przy prawidłowej eksploatacji, awarie w zasadzie nie występują. Inaczej jest z samochodami zajeżdżonymi. Ewentualne naprawy poza ASO nie powinny nam wyczyścić portfela. Części zamiennych jest pod dostatkiem, ich ceny są akceptowalne. Jak zdecydujemy się zaopatrzyć w części oryginalne, to zapłacimy dużo. W samochodach bogato wyposażonych, zdarzają się niewielkie problemy z układem elektrycznym. Wielu usterek jednak można uniknąć i powiedzenie "Będziesz Mieć Wydatki" w modelu E36 nie sprawdzi się.

      Poniżej kilka zdjęć, tapet na pulpit Bmw E36 Sedan.

BMW 325is e36 coupe BMW 325is e36 coupe BMW 318is e36 coupe BMW 318is e36 coupe

BMW 318is e36 coupe

Copyright © 2006 - klosek