BMW E36 Coupe użytkowanie auta.
Na rynku używanych aut sytuacja się znacznie poprawiła od czasu, kiedy Polska weszła do
Unii Europejskiej. Ceny tych aut również znacząco spadły. Czasy kiedy na BMW E36 Coupe mogli sobie
pozwolić zamożni z grubymi portfelami, już minęły. Na tą wersję BMW stać już więcej osób, a że mamy
do czynienia z autem ze sportowymi aspiracjami - samochód jest idealny dla młodych kierowców.
Niestety młody właściciel takiego auta nie zawsze potrafi odpowiednio o nie zadbać. Często mamy do
czynienia egzemplarzami zajeżdżonymi.
Nowi nabywcy tego modelu powinni zwrócić uwagę w zasadzie na
każdy element samochodu.
Karoseria została dobrze zabezpieczona przed korozją, więc wszelkie ogniska rdzy mogą świadczyć o powypadkowej
przeszłości auta. Wykończenie wnętrza jest trwałe, a użyte materiały dobrej jakości.
Jeśli chodzi o utrzymanie, to trzeba przyznać, że nie jest to samochód tani.
W opisywanym modelu 325i spore jest zużycie paliwa, jeśli wykorzystujemy pełną moc auta. W mniejszych wersjach
silnikowych spalanie jest na poziomie 10 l/100 km w ruchu miejskim.
BMW E36 Coupe nie jest autem awaryjnym, jeśli postępujemy zgodnie z zalecaniem producenta.
Użytkownicy najczęściej
sygnalizują korozję wydechu, szczególnie końcowego tłumika (zamiennik kosztuje ok. 400 zł). Przedwcześnie zużywają
się tarcze hamulcowe, które można kupić już od ok. 120 zł/szt. Elementy eksploatacyjne nie są specjalnie drogie, z
dostępnością również nie ma problemy, jeśli zdecydujemy się na części z ASO to zapłacimy dużo. W razie kraksy
elementy karoserii, portfela nam nie wyczyszczą - koszt błotnika ok. 130 zł. Droższe będą światła i reflektory.
Podsumowując, BMW wersji coupe jest naprawdę solidną i nowoczesną konstrukcją, jeśli chodzi o wyposażenie, to wersje
z mocniejszym silnikiem są lepiej wyposażone, nie obca im klimatyzacja, ABS, pełna elektryka, czy skórzana tapicerka.
Do plusów zaliczamy niską cenę zakupu, ale oczy trzeba mieć szeroko otwarte, aby nie kupić auta źle eksploatowanego
i zajechanego.