BMW E30 Coupe użytkowanie auta.
Jest to samochód, przy którym można mieć różne odczucia. Na pierwszy rzut oka widzimy sylwetkę
klasycznego coupe. Dla jednych jest to marzenie posiadania takiego samochodu, innym kojarzy się źle,
przeważnie z osobnikami o wątpliwej reputacji. Tak czy owak BMW E30 to bardzo udana konstrukcja, a
linie nadwozia podkreślają jego niecodzienny charakter. Stylizacja pojazdu nie jest krzykliwa, w
latach osiemdziesiątych taka była moda samochodowa. Charakterystyczne są okrągłe podwójne reflektory
i proporcjonalna sylwetka.
W BMW E30 nie znajdziecie luksusu, jeśli ktoś tego oczekuje, to się rozczaruje. Rzadko spotyka się
elektrycznie opuszczane szyby, skórzaną tapicerkę, a klimatyzacja to prawdziwy rarytas, tylko dla
wybrańców. Na pocieszenie pozostaje fakt, że miarę popularna jest skórzana sportowa kierownica,
która doskonale leży w rękach.
Kokpit nie zachwyca urodą, ale jest wykonany z dobrej jakości tworzyw mimo iż tak nie wyglądają.
Po latach nie powinno być problemów z porysowaniem czy pękaniem elementów. Jeśli chodzi o
ergonomię to można powiedzieć o wzorze do naśladowania. Zegary są czytelne, można spotkać
wskaźnik chwilowego zużycia paliwa (pozostał aż po najnowsze modele BMW). Konsola środkowa
pochylona jest ku kierowcy, a wszelkie przyciski są tam gdzie ich oczekuje kierowca.
Niestety miejsca dla użytkowników tego samochodu nie jest dużo, z przodu jak i na tylnej kanapie. Kierowcy brakuje
podłokietnika (bywa rzadko) i miejsca na nogi. Prawdopodobnie wyższym kierowcom łatwiej uda się ustawić siedzisko
fotela niż tym niższym. Spowodowane jest to specyficznym profilem siedzenia. W wersji dwudrzwiowej zajęcie miejsca
z tyłu nie jest najwygodniejsze, a jak już siedzimy, to nie wiemy, co zrobić z nogami. Jest to typowy problem aut
tylnonapędowych, w których znajduje się duży tunel napędu tylnej osi. Obicia tapicerskie zasługują na pochwałę,
są trwała i dzielnie znoszą swój wiek.
Można powiedzieć, że wnętrze nie jest specjalnie udane w E30, jednak to co przyciąga potencjalnego kupującego to
tego samochodu, to jego właściwości jezdne. I na tym się nie zawiedzie. Samochód ma doskonały układ jezdny i
zawieszenie, dając radość z prowadzenia. Już podstawowa jednostka 1.6 l pozwala na sprawną jazdę. Przemierzając
kilometry można mieć wrażenie, iż ten samochód stworzony jest do dynamicznej jazdy i lubiący zakręty. Znany od
lat w BMW precyzyjny układ kierowniczy daje poczucie pełnej kontroli nad pojazdem. Dodatkowo mamy sztywniejsze
zawieszenie niż w innych autach z tych samych lat. Dla dobrego kierowcy połączenie tego wszystkiego plus tylne
zawieszenie, będzie powodem wielu zabaw, nie zawsze na pustym placu. Najlepiej zimą na śliskiej nawierzchni.
Wszystkie wymienione cechy oraz atrakcyjna cena zakupu, powodują, że BMW E30 często trafia w ręce młodych
kierowców. Zafascynowani właściwościami jezdnymi i osiągami, wykorzystują ją na maxa. Dlatego większość
egzemplarzy ma powypadkową przeszłość i jest w nienajlepszej kondycji technicznej. Wszelkie naprawy wykonywane
są najczęściej samemu lub w nieautoryzowanych serwisach. Wiąże się to z wyborem tanich części zamiennych,
lub używanych. Ich trwałość jest zagadkowa, więc kupując BMW E30 należy zachować ostrożność. Samochód należy
odpowiednio oglądnąć, sprawdzić stan techniczny i wykonać jazdą próbną. W przeciwnym razie możemy kupić mocno
wyeksploatowany egzemplarz.
Po zakupie wymarzonego samochodu, należy przyzwyczaić się do kilku kwestii. Samochód ni przez każdego jest
dobrze spostrzegany, często poruszają się nim "czarni bohaterzy". Przez to Policja często lubi kontrolować
samochody marki BMW. Jeśli nam te cechy nie przeszkadzają, to pozostaje się cieszyć z solidnego samochodu,
który daje wiele radości z jazdy.
Poniżej kilka zdjęć, tapet na pulpit Bmw E30 Coupe.