BMW E90 335i benzynowy sedam z turbo.
BMW z turbo w silniku benzynowym? Czy ktoś się przesłyszał? A jednak.
Nie jest to może pierwszy silnik wyposażony w taki układ przez Niemców, ale dla większości fanów
marki i motoryzacji to spore zaskoczenie - sensacja. Firma z Monachium informowała jednak wcześniej,
że wprowadzi taki silnik do seryjne produkcji.
Model 335i wygląda bardzo zwyczajnie jak zwykłe E90,
jedynym elementem, który zdradza jego sportowe aspiracje jest podwójny wydech. Dyskrecja auta
jest, zatem zaletą a nie wadą. W swojej klasie z tym z trzylitrowym silnikiem można powiedzieć,
że nie ma konkurencji.
Ów silnik jest bardzo nowoczesny, zaprzecza stereotypom mówiącym że
silniki turbodoładowane zużywają dużo paliwa, duże zużycie to inne marki, BMW jest inne przy spokojnej jeździe
zużycie wynosi ok. 7,5 l/100 km. Jego moc to 306 KM, dzięki podwójnemu Turbo nie ma śladu o turbodziurze.
Samochód już od 1000 obr./min. wyraźnie przyśpiesza jak mocny diesel. W bardzo dużym zakresie obrotów mamy
do dyspozycji maksymalny moment obrotowy 400 Nm : pomiędzy 1300 - 4000 obr./min. Silnik pracuje naprawdę
cicho wytwarzając przyjemny sportowy dźwięk przy wysokich obrotach. Kręci się aż do 7 tyś. obr/min. i nie
wytwarza żadnych wibracji. Żadna inna jednostka sześciocylindrowa nie reaguje na pedał gazu tak spontanicznie
i od razu, przekazując swoją moc na koła.
Znakomite parametry silnika potwierdzają znakomite osiągi. 5,6 s. to przyspieszenie do 100 km/h. Prędkość maksymalna
na pewno by przekroczyła wartość 250 km/h, która jest niestety ustawiona elektronicznie.
Niepozorny samochód wersji sedan, choć tego nie widać, jest potomkiem słynnej
wersji M3. Równie szybkim i równie dobrym, na lepsze należy uznać jego nieduże spalanie i cenę, która przekroczy
200 tyś. zł. Jako wadę auta należy uznać nie zbyt dużo miejsca na tylnej kanapie, ale właściciele "trójek" już się
to tego przyzwyczaili. Pojemność bagażnika i zbiornika paliwa również mogła być większa.
Inżynierowie z Bawarii z niecierpliwością czekają aż ten silnik zostanie
uznany jako jednostka roku w swojej klasie. Zresztą już od wielu lat silniki BMW nie mają sobie równych na świecie.